DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yenilikçi Tasarım Araştırmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 662
Güz
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı belirli araştırma projeleri için yenilikçi tasarım araştırma yöntemlerinin geliştirilmesi ve yeni araştırma alanlarının keşfedilmesi, ve bu yolla tasarım araştırmaları yöntem ve alanlarının zenginleştirilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • tasarımın ilgili alanında kullanılmakta olan araştırma yöntemlerini saptayabilecek,
  • tasarım araştırmalarındaki olası boşlukları belirleyebilecek,
  • orjinal bir araştırma projesinin sonucunda ulaşılmak istenen son hedefin ne olduğunu yalın olarak tanımlayabilecek,
  • tanımlanan hedeflere ulaşmak için bilinenler arasından ne tür tasarım araştırma yöntemleri kullanılacağını açıklayabilecek,
  • tasarım araştırmaları için yeni bir konu belirleyebilecek veya seçilen araştırma konusunda yeni bir araştırma yöntemi ya da bu yöntemin bir parçasını geliştirebilecektir.
  • araştırma yöntemleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
Ders Tanımı Bu derste tasarım ve tasarım araştırmaları literatürü ve farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemleri incelenecektir. Öğrencilerin, ayrıca, yeni araştırma alanları belirlemeleri ve yeni bir veri ya da bilgi oluşturmak amacıyla birtakım yöntemleri zaman ve kaynakların mümkün kıldığı ölçüde uygulamaları beklenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Yok
2 Araştırmanın temelleri, ontoloji, epistemoloji, tanımlar Öğrenci sunumları
3 Tasarım araştırması - Proje seçimi Okuma (Cross)
4 Tasarım tarihi Okuma (Margolin)
5 Önceki araştırma projeleri üzerine tartışma Öğrenci sunumları
6 Tasarım fikirleri üzerine araştırma 'Mind map', literatür araştırması ve araştırma tasarımı
7 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 1 Literatür araştırması - Akademik kaynaklar
8 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 2 Akademik olmayan kaynaklar
9 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 3 Mevcut literatür üzerine tartışma
10 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 4 Mevcut literatür üzerine tartışma
11 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 5 Mevcut literatür üzerine tartışma
12 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 6 Mevcut literatür üzerine tartışma
13 Araştırmanın ilerleyişi üzerine tartışma - 7 Mevcut literatür üzerine tartışma
14 Öğrenci araştırma sunumları Sunum ve Final raporu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Jerry Wellington , and Marcin Szczerbinski (2007) Research Methods for the Social Sciences Bloomsbury Publishing

Laurel B (ed) (2003) Design research. MIT Press, Cambridge MA

ISBN: 9780262122634

McIntyre L (2005) Need to know, social science research methods. McGraw Hill, New York NY, ISBN10: 0767413172

Creswell JW (2014) Research design. Sage Publications, Thousand Oaks CA, ISBN: 9781452226101

O’Leary G (2017) The Essential Guide to Doing Your Research Project. Sage Publications, London, ISBN: 9781473952089

Önerilen Okumalar/Materyaller

Cross, N. (1999). Design research: A disciplined conversation. Design issues, 15(2), 5-10

Margolin, V. (1992). Design history or design studies: subject matter and methods. Design Studies, 13(2), 104-116.

Salvador et al. (1999) Design Ethnography. Design Management Journal 10, 35-41.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
4
40
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
9
Proje
1
110
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
    Toplam
216

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

X
2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

X
3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

X
4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

X
5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

X
6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

X
7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

X
9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

X
10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest